Followers

Friday, February 11, 2011

PSSSTT...1ST LOVE???


Tadi aku duk sembang2 ngn member opis (gurl ek) pasal kisah2 cinta kita orang yang dolu2 sambil menikmati hidangan enak kat Secret Recipe Taman Megah...Masing2 ade cite yang menarik tuk dikongsi.Walaupun aku baru je kenal ngn Ms Z ni tapi tang duk begosip camni rase cam dah lame sangat dah kita orang berkawan..Ah,cam kaum Adam gak la bila dorang duk bukak cite hal kete ke,mancing ke or kisah bini masing2 ke,yang x kenal jadi kenal,yang x rapat jadi rapat giler..Al-kisah begitu jugaklah kita orang be2 ni kan…

Bila bukak je citer tentang cinta pertama,aku xtau ape perasaan dah skang ni..Kalo dulu,sebut je cinta pertama terus aku termenung and kadang2 tu leh mengalir air mata tau.Punyer la kuat rase cinta aku pada si teruna ni..Hihi… Tapi tadi ni bila Ms Z korek citer ngn aku pasal 1st love kan,aku leh citer tanpa rase segan silu and xde feel pape pun dah..Alhamdullillah,tu maknanya aku dah leh trima si dia dah jadi milik orang (laki orang dah pun..)..Tapi bila aku dengar si Ms Z ni citer hal die,aku tetibe rase aku lebih betuah dari dia sebab aku ade pengganti yang sayang kat aku lebih dari yang pertama….Hmm,paling tidak aku dah bertunang kan tapi Ms Z walaupun sebaya ngn aku tapi hati die langsung tak terbuka untuk mana2 lelaki sebab die masih sayangkan cinta pertama die tu walaupun orang tu dah bahagia ngn bini die..Ni la die penangan cinta pertama kan??Bagi aku perempuan akan setia dengan cinta die walaupun orang tu dah jadi milik orang lain…Sama lah cam aku n Ms Z ni..

Bukan aku cakap lelaki tak setia,tapi kebenyakkan lelaki (bukan semua ek..) akan cepat lupakan kekasih hati yg pertama sebab bg dia orang,yang ke2 mungkin lagi baik dari yang pertama..yang pertama kadang2 Cuma warm up untuk die orang mengenali wanita..Bila dah mahir and putus dgn yang pertama,so pengalaman cinta tu bleh dipraktiskan dengan pengganti baru….Ye ke??Entah,aku rase je….
Jadi bagi gadis2 kat luar sana,x salah pun kita duk terkenang2 kat kekasih hati yang pertama or ke2 or ke3 yang penting tau jaga batas perhubungan (kalo masih contact la..)..Aku sendiri masih berhubung rapat dengan chenta hati aku yg 1st,tapi hubungan ni lebih kepada kerja and perniagaan yang aku duk wat skang…Alhamdullillah,tiada rase istimewa pun wujud tiap kali aku tengok muka die skang ni..Perkenalan selama 5 tahun dah banyak wat kami kenal  diri masing2 so just respect it if nak terus berhubung…..

Harap2 kisah cinta pertama xkan wat seseorang tu sampai xnak terima orang lain dah sebagai pengganti..yang lepas biarkan berlalu dan ape yang ada di depan kita sekarang itu lah yang perlu kita hadapi dengan tenang…. Insyaallah..

END OF GOSSIP..

No comments:

Post a Comment